darmowe super PLAKATY
Zapisz się na mój newsletter i otrzymaj PLAKATY o olejkach eterycznych, ich zastosowaniu i działaniu. Przypnij je na lodówce lub w widocznym dla Siebie miejscu. Warto :-)
PRAKTYKA JOGI W PODRÓŻY 0
PRAKTYKA JOGI W PODRÓŻY

Gibkość ,swoboda w ciele oraz poczucie energii życiowej przepływającej przez każdą komórkę naszego ciała.

 

PRAKTYKA JOGI W PODRÓŻY

 

Własna praktyka jest rdzeniem jogi. Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek, które mam nadzieję pomogą w stanięciu na macie w czasie podróży.

 

Najtrudniej jest zacząć…

 

Zacznij od zabrania na wyjazd swojej maty do jogi. Praktyka będzie o tyle latwiejsza, że już masz sprzęt, który znasz i kochasz., brak też wymówki „…ale przecież nie mam maty to jak mam praktykować.

Jeżeli nie posiadasz maty lub nie zmieściła się do walizki to wystarczy hotelowy ręcznik ( przetestowałam-da się, może nie jest super komfort ale lepszy rydz niż nic;;-))

 

CZAS

Rozwijasz matę i pojawia się pytanie: jak długo ćwiczyć?

Pierwsze sesje mogą trwać od 15 do 30 minut. W tym czasie można zrobić kilka do kilkunastu pozycji ułożonych w zrównoważoną sekwencję. Gdy nabierzesz doświadczenia sama odkryjesz potrzebę wydłużenia czasu praktyki.

W podroży nie przejmuj się tak bardzo czasem jak samym faktem ćwiczeń, nawet 10 minut robi ogromną różnicę, w szczególności gdy mas zza sobą jazdę samochodem, pociągiem, smoltem lub też autokarem. Ja po 10 godzinach autokarem z Krakowa do Szczecina, siedząc koło instrumentów muzycznych, w tym kontrabasu,  błogosławiłam każdą minutę praktyki.

 

 

Jak układać sekwencje pozycji jogi?

Zacznij od spokojnej rozgrzewki, ciało po podroży jest najczęściej spięte w szczególności ramiona, zatem delikatnie, nie chcesz sobie nic naciągnąć więc nie rzucaj się w stanie na głowie. Powolne masowanie kręgosłupa w pozycji kota i krowy „cat-cow” jest dla mnie idealne, później przechodzę w dynamiczniejsze powitania słońca. W  10 minut, ciało się budzi i rozgrzewa, teraz kilka asan stojących: wojownik-virabhadrasana, trójkąt-trikonasana i  powoli schodzę w dół.

Skłon do przodu, skręty , kilka ćwiczeń oddechowych oraz co najmniej 5 minut siavasany, końcowej relaksacji.

 

Doświadczenie – korzystaj z doświadczenia praktyki wyniesionego z sesji z nauczycielem.

Ważne, aby korzystając ze wskazówek przekazanych przez nauczyciela wykształcić w sobie zdolność do rozwijania własnego doświadczania praktyki.

 

Dobrze ułożona sekwencja pozycji daje poczucie harmonii.

 

Skup się na  równowadze pomiędzy rytmem aktywnym i pasywnym.niektóre pozycje wymagają ogromnego wysiłku i aktywności (pozycje stojące), inne są całkiem pasywne (pozycje relaksowe).

Prostowanie – zginanie – w niektórych pozycjach zginasz, w innych prostujesz konkretne stawy, zadbaj o to aby pojawiły się oba ruchy.

Rozciąganie – napinanie – pozycje mogą wymagać napięcia mięśnia lub jego rozluźnienia i rozciągnięcia. Napięcie wzmocni Twoje ciało a rozluźnienie przyjemnie odpręży.

 

 

Łączenie – aby ułożyć zrównoważoną sekwencję, łącz pozycje zawierające różne ruchy to znaczy skłon do boku i w przód, skręty, wygięcie do tyłu oraz na przykład wyprost i zgięcie poszczególnych stawów.

 

Układając swoją sekwencję asan możesz dobierać pozycje tak, aby zawrzeć w niej wszystkie rodzaje ruchów niekoniecznie sięgając po pozycje ze wszystkich grup np.: jeśli w sekwencji poświęcasz uwagę pozycjom stojącym ze skrętem, w dalszej części zadbaj o to, aby wykonać  lekkie wygięcia do tyłu, skłony do przodu, może i pozycje odwrócone oraz relaks.

Jeśli zaś w grupie asan stojących zawrzesz te z wygięciem do tyłu, zadbaj by później pojawiły się  skręty, skłony w przód,  inwersje- pozycje odwrócone ( stanie na barkach, świeca, stanie na głowie)  i relaks.

Wczuj się w swoje ciało, niech ono Cię poprowadzi.

 

Kierując się tą zasadą twoje sekwencje będą zrównoważone, poczujesz wzrost sił witalnych, a twój umysł będzie wyciszony.

 

 

RYTM

Znajdź swój rytm oddechu i podążaj za nim. Gdy czujesz , że oddech jest płytki i ”ci ucieka” , jest to sygnał, że  praktyka jest zbyt intensywna i ciało nie nadąża. Za twoim umysłem, który chce zrobić wszystkie asany na maksa. Twój oddech ma za zadanie tonizować Twój układ nerwowy, zatem skup się na pełnym wdechu i dłuuugim wydechu. Oddech to paliwo, które zasila twoją praktykę, pozwól sobie harmonijny „jazdę” w czasie całej Swojej praktyki jogi.

 

Regularność – najlepsze efekty przynosi regularna praktyka. Jeżeli ćwiczysz regularnie w domu lub w studio, naturalnie dla ciebie będzie i ćwiczenie w czasie podroży J

Regularność to podstawa praktyki jogi.

 

Doświadczenie – korzystaj z doświadczenia praktyki wyniesionego z sesji z nauczycielem.

Ważne, aby korzystając ze wskazówek przekazanych przez nauczyciela wykształcić w sobie zdolność do rozwijania własnego doświadczania praktyki., które zaprocentuje na wyjazdach.

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl